zondag 31 december 2017

Terugblik 2017

Als ik voorzichtig even terugkijk op 2017:

We begonnen het jaar in een zwembad in Nieuw Zeeland, onze huwelijksreis voor het huwelijk.
In januari overleed een tante.
Op 29 april zijn we getrouwd en hadden we een fantastische dag. Wanneer het moment aanbreekt dat ik hier met louter positieve gevoelens op terug kan kijken....ik weet het niet.

In de zomer verloren we een oom en niet veel later overleed oma.

Een paar weken geleden verloor een dierbare collega haar echtgenoot.

En nu sluiten we het jaar apart af in de wetenschap dat we in 2018 zullen scheiden en geen man en vrouw meer zullen zijn. Ik kan het nog niet allemaal bevatten.

"Het leven is geen krentenbol." zegt een collega wel eens.
Op dit moment is het zoeken van afleiding misschien het beste. Vandaag ga ik proberen er toch een leuke oudejaarsdag van te maken, maar het huilen staat me nader dan het lachen.

2018 mag wel iets minder turbulent...

Allemaal een goed uiteinde.

3 opmerkingen: