donderdag 21 december 2023

De donkerste dag...

...is vandaag of eigenlijk morgen. De winter begint en de kerstdagen en het nieuwe jaar zijn niet ver meer. Ik ben wat aan het voorbereiden/studeren op 2023 voor de eindejaars quiz.  

Iets wat ik net lees en wel indruk maakt: meneer Simmons heeft ruim 48 jaar onschuldig vastgezeten... Toen hij vastgezet werd was ik een baby van een half jaar. 

Nu is hij vrij. Voor hem zal deze kortste dag niet donker voelen waarschijnlijk.
Hoe zou dat voelen? Om nu vrij te zijn?
Om meer dan de helft van je leven geen vrijheid gekend te hebben? 

Als ik verder lees: hij is sinds juli "al" op vrije voeten. Het betreft nu zijn officiële niet-schuldig verklaring. Hij heeft ook nog kanker... en de schadevergoeding van ca. €160.000 vind ik schandalig laag.

Er is ook een Gofundme opgestart waardoor dit bedrag al verdubbeld is. Mocht je ook iets willen bijdragen: hier is hij te vinden.

“I plan to use my remaining time to help others who are still stuck where I was,” said Simmons in an online post. “We need to fix this system so that what happened to me will never happen to anyone else, ever again!”

Bizar... Hoe dan ook: Ik wens deze 70-jarige nog veel gezonde en gelukkige jaren.

En dat wens ik jou en mezelf en iedereen ook. (Oké, Poetin dan weer niet.)

Mogelijk dat ik tussen kerst en oud & nieuw nog wat blog dus ik laat het er nu bij iedereen fijne kerstdagen te wensen.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten