maandag 11 december 2023

(niet) Werken

't Is alweer bijna kerst!

Doordat ik momenteel niet in loondienst werk ontbeer ik ritme. Dat zal een belangrijke oorzaak zijn dat het einde van het jaar ongemerkt naderbij geslopen is.

Momenteel heb ik wel 2 bijlesleerlingen zodat ik A) wat inkomen genereer en B) mijn skills scherp houdt. Verder heb ik zo nu en dan wat werkzaamheden bij cito/CvTE. (Vanwege geheimhouding laat ik in het midden bij welk van de 2.)

Qua dagritme kan het best beter en efficiƫnter. Twee dingen staan nu al vast: de wekker gaat om 8:00 uur en ik zet (minimaal) 7000 stappen.

Weekritme: dinsdagavond: bandrepetitie, woensdagavond: bandmintonnen of quizzen, vrijdagavond: badmintonnen, zondagmorgen: orkestrepetitie


Vloerisolatie

Na de gemeentelijke zojuist ook een landelijke subsidie aangevraagd. Op een bedrag van €1563,- zou ik dan (€500 + €220=) €720 terugkrijgen. Uiteindelijk heeft het me dan €843 gekost en komt de totale subsidie neer op een korting van 46%. Hoeveel kuub aardgas het op jaarbasis gaat schelen, ik zou het echt niet weten. Ik heb zo mijn huis hopelijk weer iets energiezuiniger gemaakt met een relatief kleine investering. Onderhand ruik ik nagenoeg niks meer van de lucht die er net na het spuiten hing. Het is nu ook minder koud dus dat helpt ook wel.


Hosselen

Naast de al genoemde werkzaamheden rommel ik wat met marktplaats en heb laatst een oude gekregen CV ketel gesloopt en ingeleverd. Laatstgenoemde leverde €115 op, toch niet gek. In februari krijg ik er als het goed is weer eentje.


Azijndrinkers / -pissers

Het valt me op dat er in mijn omgeving veel geklaagd wordt, ik kan daar niet zoveel mee. Soms wil ik wel even inhoudelijk tegengas geven maar meestal heb ik daar geen zin in.

Het kan altijd beter en daar mag ook zeker naar gestreefd worden. Kleinere verschillen tussen rijk en arm, milieuproblemen aanpakken en drastisch ingrijpen ter onderwijsverbetering is mijn persoonlijke top-3.

Leven we dan in zo'n ongelukkig land? Dat het antwoord daarop NEE is blijkt uit dit onderzoek.
(Het onderzoek dateert van april en de 4e plek van Israƫl zal vermoedelijk niet meer gelden...)

Hoewel de resultaten volledig gebaseerd zijn op zelf gerapporteerde percepties van tevredenheid, zijn factoren die volgens het Happiness Report bijdragen het geluk onder meer een hoger BBP per hoofd van de bevolking, een sterk sociaal ondersteuningssysteem, hogere levensverwachting, meer vrijheid, afwezigheid van corruptie bij de overheid en bedrijven en liefdadigheid.

Fijne dag!

1 opmerking:

  1. Hou ons niet langer in spanning! Hoe is het afgelopen met de dame van de klantenservice?

    BeantwoordenVerwijderen