maandag 26 februari 2024

TIP 1: Fruit!

Van maat 36 naar 34 naar...? 

Na een paar dagen gelijk gebleven te zijn is vanaf gisteren de dalende trend weer voortgezet. Mijn broeken met taillemaat 36 zitten nu echt niet meer en niet wetende waar het gaat eindigen qua kledingmaat heb ik bij de Lidl maar eens 2 broeken maat 34 besteld. Inclusief verzendkosten was dat 3 tientjes dus geen hap in mijn vermogen.

Ik had mijn streefgewicht op 82 kg ingezet maar aangezien ik dat mogelijk morgen al ga bereiken (!) volg ik het advies van Allen Carr (ja die van de effectieve stoppen met roken methode) en laat mijn spiegelbeeld bepalen wat mijn ideale gewicht is. Ik ben echt fysieke en mentale grenzen aan het verleggen van wat ik dacht dat mogelijk was, ook op andere vlakken is dit proces gaande: hoe gaaf!

Het betreffende boek pakte ik ergens gratis op en slingerde al een tijdje onder mijn salontafel. Na het vrijwel in 1 ruk uitgelezen te hebben kan ik het iedereen aanraden. Naast dat mijn relatie tot voedsel veranderd is en nog zal veranderen heb ik de eerste belangrijke wijziging al doorgevoerd:

1) Ik ontbijt met alleen vers fruit.

Daarbij een glas water en de opmerking dat 2 stuks fruit te weinig is, althans voor mij. Gisteren aangevuld met een plakje kruidkoek en vandaag wat kcal tijdens de lunch ingehaald.

Er moesten gisteren en vandaag nog 2 blikjes fruit op siroop weg dus eigenlijk is morgen pas de eerste dag dat ik werkelijk alleen met VERS fruit ontbijt. Ik laat verder de hele onderbouwing aan Carr over omdat:

  1. Ik dit niet een foodblog wil laten worden
  2. Als je zelf ook gezonder wilt zijn en wilt afvallen: wordt geïnspireerd maar lees het boek zelf!
  3. Ik accenten leg waar ik zelf denk dat ze goed zijn, vul hier en daar zelf zaken in en maak eigen keuzes. Iets dat ik iedereen zou adviseren. 

Allen Carr laat je nadenken over waarom we eten wat we eten en in hoeverre we daarbij beïnvloed cq. geïndoctrineerd worden. Deze eerste tip: ontbijt alleen met vers fruit is misschien de meest belangrijkste wijziging en tegelijk een hele makkelijke om uit te voeren.

Ik ga er een rubriek van maken, tot de volgende tip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten