zaterdag 4 juni 2016

Restschuld! -update

In de maanden mei en juni hebben we vanwege belastingteruggaven en vakantiegeld de restschuld flink kunnen verkleinen. Hij is nog niet helemaal knock-out maar hangt al wel aardig in de touwen.

Het is duidelijk dat we ons doel gaan halen: voor 2017 is de restschuld volledig afgelost!

De sportmetafoor in de eerste alinea was niet geheel toevallig: vandaag werd bekend dat bokslegende Mohammed Ali gisteren is overleden.

Hier een boel foto's van zijn levensloop

Ik ben absoluut geen fan van boxen omdat ik het nut noch het plezier kan inzien om iemand anders proberen zoveel fysieke schade toe te brengen zodat deze het opgeeft of knock-out gaat. Toch een eerbetoon omdat Ali als mens respect afdwong.

Met tranen in mijn ogen en kippenvel heb ik 's nachts de openingsceremonie van de Olympische Spelen van 1996 gekeken. Tot het laatst toe was geheim gehouden wie de fakkel in het Olympisch stadion zou ontsteken. Het was de legende die Mohammed Ali heette. Ondanks de door Parkinson al zwaar aangetaste motoriek lukte het de gouden medaille winnaar van 1960 om de vlam te ontsteken.



Veel goede quotes van Ali, waarvan ik er eentje plaats:

"The fight is won or lost far away from witnesses - behind the lines, in the gym, and out there on the road, long before I dance under those lights."


4 opmerkingen:

  1. Mooi, bij ons is ie ook bijna afgelost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed bezig!
      Vraagje over je BLOG: kun je me zeggen hoe je het voor elkaar hebt dat je links naar andere BLOGs automatisch gerangschikt worden? Op je BLOG staat steeds de meest recent geupdate BLOG netjes bovenaan.

      Verwijderen
    2. Je gaat naar ontwerp. Indeling. Dan zie je rechts gadgets die je kunt toevoegen. Kies je voor mijn leeslijst. Dan kun je alle blogs toevoegen die je maar wilt. Hun internetadres is voldoende. Als het nog niet lukt vraag maar.

      Verwijderen
    3. Dank je wel! Het is nu gelukt. :-)

      Verwijderen