zondag 18 december 2016

Vakantie! (bijna)

Morgen nog een normale werkdag, dan het hoofd leeg en de rugzak vol maken: Nieuw Zeeland here we come!

Uit ervaring weet ik dat het verstandig is goed uitgerust aan een lange vliegreis te beginnen. Ook probeer ik al een beetje in het nieuwe tijdritme te komen door iets vroeger naar bed te gaan en ook vroeger op te staan.



Het tijdsverschil van 12 uur (!) zal vooral lastig zijn op de heenweg verwacht ik.

Ondertussen blijft de hypotheekrente gestaag een beetje stijgen. Ik geloof het allemaal wel. Tot juli 2025 staat onze rente vast op 2,25% en extra aflossen blijft hoog in het vaandel staan.

Twee mogelijke scenario's:


1) We blijven in dit huis wonen tot of na 2025: Tegen die tijd hopen we een (zeer) groot deel van de hypotheek te hebben afgelost zodat een dan eventueel hogere rente ons geen pijn zal doen.

2) We blijven in dit huis wonen tot ca. 2019 en willen verhuizen naar een groter huis met meer grond: Tegen die tijd verwacht ik dat de 10-jaars rente niet boven de 2,25% gestegen zal zijn. Door de zelf gecreƫerde overwaarde zal het aankopen van een nieuwe woning vermoedelijk geen grote problemen opleveren. Ook is er de mogelijkheid om een hypotheek te nemen gebaseerd op onze beide salarissen.
Of we dat ook werkelijk willen is de vraag, die we onszelf dan zeker zullen stellen.

Dit is mogelijk het laatste bericht van 2016 dus ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en een goed uiteinde.


1 opmerking:

  1. Alvast heel veel plezier en ook prettige feestdagen. En mooie scenario's over het huis..

    BeantwoordenVerwijderen