zaterdag 3 december 2016

Zo, dat duurde even!

De afgelopen maand was het erg druk, vooral op het werk. Als ik meer tijd had gehad dan had ik geschreven over:

Formule-1:


De Grand Prix van Brazilië, de meest bizarre Grand Prix van 2016 met natuurlijk de fantastische laatste 16 ronden waar Max onder kletsnatte en moeilijke omstandigheden van positie 16 naar 3 reed!

De Grand Prix van Abu Dhabi, de laatste Grand Prix waar Nico Rosberg wereldkampioen werd maar daarvoor het hoofd koel most houden. Wie dat ook deed? Max, die van de 21e plek naar plek 4 reed.

De pensionering van de kersverse wereldkampioen Rosberg.
Het winnen van 2 onderscheidingen door Max waaronder de beste actie.

Hier vind je de beelden van de 10 mooiste acties van Max van afgelopen seizoen!

Het interview op het podium in Brazilië door Martin Brundle die diep onder de indruk is en Max de hand schudt.

En.....kijk dan het filmpje nog een keer.....en luister naar het publiek. V.a. ongeveer 1:10. Het zwelt aan.....Ole, ole ole ole. SENNA, SENNA! Duizenden Brazilianen scanderen de naam van hun grootste held/half-God als Max geïnterviewd wordt.... Kippenvel....

Hypotheekrente:


Deze lijkt toch (een beetje) in de lift te zitten aangezien alle mutaties van de tweede helft van november louter verhogingen waren. "De bodem is nu echt bereikt." Hoe vaak hebben we dat al niet gehoord? Misschien is het deze keer waar, misschien niet. Is het tijdperk van ultragoedkoop wonen voorbij?


In bovenstaande grafiek is op het eind een klein horizontaal stukje te zien, nog niet eens een stijging. Ik denk dat als de gemiddelde hypotheekrente werkelijk gaat stijgen dat dit niet direct erg snel zal gaan.

Nibud:


Deze instantie (Nationaal Instituut voor Budget voorlichting) kende ik nog niet maar ga ik vanaf nu toch maar eens raadplegen. Zeker met het oog op kinderen en minder werken lijkt me dat raadzaam. De website ziet er alvast gebruiksvriendelijk uit.

Ziektekosten:


Als ik in een zoekmachine "ziektekostenverzekering 2017" intyp zijn de eerste elf (11!) hits vergelijkingswebsites. De 12e link geeft informatie wat er verandert in 2017 qua ziektekosten.

De premies gaan weer eens omhoog (zucht) en niet zo'n beetje ook. Mijn Menzis premie wordt met 12% verhoogd. Ik denk aan overstappen en ga zo eens wat verzekeraars vergelijken. Mijn tussenpersoon heeft ook een vergelijkingsdingetje of zoiets opgezet, maar eens kijken zo.

Schaatsen:


Het schaatsseizoen is weer begonnen en wat o.a. opviel is dat Sven Kramer al twee keer een 1500 meter wedstrijd won. Dat lukt hem voor het laatst in 2008. Dit weekend zijn er wereldbeker wedstrijden in Astana

Nou, eens kijken of ik het vanaf hier weer een beetje kan oppakken.

1 opmerking:

  1. Ik vind het altijd leuk dat je Max ook zo volgt. Ik ook. Geniet er met volle teugen van, vooral inderdaad de laatste wedstrijden.

    BeantwoordenVerwijderen