woensdag 7 februari 2018

Kleine stapjes en taakjes...

Elke dag probeer ik een taakje in huis te doen. Gisteravond heb ik er zelfs meerdere gedaan:

Het opgangen van een klok (Want steeds tevergeefs naar een lege muur kijken werd ik heel snel zat!) het verplaatsen van wat spullen waaronder het logeerbed, het (deels) gebruiken van lege kastruimte etc.

Gisteren kwam mijn ex-lief voor het eerst "op visite" en at ze mee. Ook heeft ze me haar sleutel gegeven. Wel een boel stapjes tegelijk op één dag.

Vandaag even wat financiële boekhouding gedaan en straks wellicht het e.e.a. op marktplaats zetten. Het "ontspullen"-virus heeft hier ook een beetje toegeslagen.

Het indalen van het idee dat ik nu op mezelf woon (met 2 katjes, dat wel) en dat het huis van mij is/voelt heeft weer een iets prominentere vorm aangenomen. Welke stappen dienen er nog gedaan te worden voordat het huis 100% van mij is en ook zo aanvoelt?

1) Mijn naambordje op de deur - doe ik straks, misschien
2) De echtscheiding wordt officieel (liefst zonder financiële kleerscheuren)* - we wachten nog steeds op reactie
3) Alle laatste spulletjes van ex-vrouwlief naar haar. - volgende week, maar het meeste is al weg
4) Tijd...

* Pas bij de definitieve aanslag belastingaangifte over 2018 (dus zomer/najaar 2019) denk ik echt zeker te weten dat er geen aanslagen meer komen.

Qua gezondheid gaat het langzaam vooruit, verkoudheid en rugklachten worden minder.
Slapen gaat nog niet optimaal, bij ons allebei niet.


1 opmerking: