woensdag 25 maart 2020

Loslaten

Het bijhouden van het aantal besmettingen doe ik vandaag voor het laatst. Het geeft wel een bepaald beeld maar is van teveel variabelen afhankelijk dus minder betrouwbaar. Dit laat ik even los, een vaardigheid die we in deze tijd sowieso al regelmatig moeten aanspreken.

Vanaf (over-)morgen ga ik het anders aanpakken en wellicht dat ik kan aftrappen met goed nieuws betreffende de status van Nederland.


Hoe staan we er vandaag voor in Europa?


1- Landen/gebieden waarschijnlijk voorbij het buigpunt:
  • Slovenië (8,6%)
  • San Marino (8%)

2- Overige landen - status onbekend
  • Nederland (18%)
  • Italië (11%) 
  • Spanje (18%) 
  • IJsland (15%) 
  • Duitsland (18%) 
  • Frankrijk (15%)
  • U.K. (20%)
  • België (19%)
  • Luxemburg (27%)
In Spanje (Madrid) en Italië zijn de komende dagen nog veel slachtoffers te verwachten, alsmede in een aantal staten van de V.S. (daarover later meer)


3- Landen/gebieden die nog geen besmettingen meldden, o.a.:
  • Jemen
  • Burundi
  • Tonga
  • Sierra Leone
  • Malawi
  • Mali
  • Tajikistan
  • Turkmenistan
  • Botswana
  • Lesotho
  • Vanuatu
Hier stop ik ook mee omdat ik niet alle regeringen betrouwbaar vindt en er zeer waarschijnlijk in de meeste resterende landen ook al besmettingen zijn.


Verdere bespiegelingen


Hier het aantal sterfgevallen per miljoen inwoners:
  • San Marino: 625 (!)
  • Italië: 113
  • Spanje: 64
  • Iran: 23
  • Frankrijk / Nederland: 16
  • Zwitserland: 15
  • Luxemburg / Andorra: 13
  • België: 11
  • Groot-Brittannië: 6 
China (20e plek) komt in deze top-10 niet voor, met 2 sterfgevallen per miljoen inwoners.


Succes vandaag allemaal en hier vindt je dagelijks een foto van de dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten