zondag 30 mei 2021

VERKORTEN LOOPTIJD (2)

Vandaag een boel te melden, eerst maar eens iets over mijn hypotheek.

Zoals ik laatst al meldde is het mogelijk bij extra aflossen de looptijd van mijn hypotheek te verkorten. Met een "normale" aflossing (lastenverlichting) van €585 kreeg ik het vaste aflosbedrag op een ronde €290. 

Afgelopen week heb ik een extra aflossing gedaan van €2900 waarmee de looptijd met precies 10 maanden verkort zal worden. Ik ben benieuwd hoe de A.S.R. dit gaat registreren en vooral of het in één keer foutloos gaat.

In oktober 2014 sloot ik de hypotheek af waardoor de oorspronkelijke einddatum ligt op 31 oktober 2044.
Met de genoemde aflossing zou die nu dus "al" op 31 december 2043 liggen. Met deze manier van aflossen heb ik al ervaring want op zo'n manier losten we de restschuld van mijn ex af. Lijkt allemaal best lang geleden alweer.

AirBnB?

Door een spontane reorganisatie op de eerste en tweede verdieping is er nu (bijna) een verhuurwaardige logeerzolder ontstaan met een eenpersoons- en een tweepersoonsbed. Ik slaap er even zelf omdat mijn nieuwe bed (marktplaats) nog niet voorzien is van matrassen en beddengoed (bestellingen lopen). Ook is het "logeren in eigen huis" best grappig en zolang de steenmarter wegblijft (die is er een paar keer per jaar) dan slaap ik er heerlijk.

Best mogelijk dat ik binnenkort wat extra inkomsten ga genereren, wordt vervolgd.

Over de B&B bij mijn werk waar ik al bijna 2 schooljaren 2x per week overnacht erg slecht nieuws. Zij is ernstig ziek en zal naar verwachting deze week overlijden... Ik heb, achteraf bezien, afgelopen donderdag afscheid genomen. Verdere details ga ik hier niet delen en hou het even bij mijn eigen situatie.

Voor aankomende week, en wellicht langer, heb ik een plan B nodig en reeds gevonden. Een mini-camping in de buurt waar een trekkersplekje €9 kost. Mogelijk dat ik voor de vakantie nog een paar keer in het B&B zal overnachten, ook om meneer desgewenst nog te helpen met wat dingen. Zeker is dat na de zomervakantie mijn "home away from home" er niet meer zal zijn.

Verhuizen zie ik, op dit moment, nog helemaal niet zitten. Met een goeie slaapzak is kamperen tot de herfstvakantie wat mij betreft een prima optie. Te veel variabelen de komende tijd en we zitten nog midden in de examencorrectie.

Daarover gesproken: VWO is nagekeken en gaat morgen richting 2e corrector. Ik ben tevreden. :-)
HAVO maakt hem morgen en op de camping zal ik een eerste stukje correctie doen. Gelukkig veel mooi weer voor de boeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten