zondag 19 december 2021

(niet) Thuis zitten

En toen zat ik dus een tijd(je) thuis en sinds de persconferentie van gisteren weten we dat dit voor veel meer mensen gaat gelden. Wederom een harde lockdown: het is wat het is maar hopelijk wel de laatste keer dat het nodig is.


Voorlopig thuis


Vanaf 6 december zit ik dus thuis, alleen donderdag de 9e ben ik nog naar het werk geweest: dat was niet zo verstandig. Koppig als een muilezel, zoiets.
Anyway: zolang er geen "druk" op staat gaat het eigenlijk prima en ook vooruit.
Een stukje fietsen bijvoorbeeld kan nu zonder veel moeite waar dat een week eerder vrijwel niet ging.


Ritme


Elke dag (behalve vandaag) de wekker op 9:00 uur en de dag beginnen. Elke dag ga ik (minimaal) twee keer het huis uit. Een keer boodschappen doen en een keer wandelen, minimaal een half uur. Elke dag gitaar spelen, meestal een half uur en altijd voor 21:00 uur. Mijn bedtijd is meestal rond 23:00 uur en qua slaap haal ik elke nacht wel een uur of 9 (!). Voldoende fruit eten en als ik het goed begrepen heb zijn warenmarkten nog toegestaan. Dat is op dinsdagmorgen dus daar maken we ook maar vaste prik van.
Elke dag wel een huishoudelijk taakje. De vaatwasser en de wasmand vullen zich snel als je alle dagen thuis bent nietwaar? 


Feestdagen / opruimen


Vooralsnog alleen de kerstdagen iets in de planning: 1e kerstdag bij familie en 2e kerstdag bij een paar vrienden. De "4 bezoekers regel" wordt hierbij niet overschreden. Een paar collega's die even contact zochten: erg tof! Mogelijk dat ik bij eentje nog op visite ga. 

Verder ben ik begonnen met het opruimen van spullen, van het oude en papieren soort. Ik heb een mooi stukje software gevonden waarmee ik het e.e.a. digitaliseer.


Max!


Uiteraard kan ik niet voorbij gaan aan Max Verstappen: de eerste Nederlandse wereldkampioen formule-1! Ik heb diverse beelden en natuurlijk het laatste rondje ontelbare malen herbekeken, wat een krankzinnig (maar terecht) slot van het seizoen 2021! Max stond dit jaar 18 keer op het podium (een absoluut record) en reed meer rondjes aan de leiding (652) dan alle andere coureurs bij elkaar (645).
Won 10 Grands Prix waarmee hij zijn eigen aantal verdubbelde en voegde 10 pole positions toe.

Nu definitief lid van de groep van de allerbesten: coureurs met 20 of meer GP overwinningen en minimaal 1 wereldtitel. Zie de onderstaande kleurige tabel.


Met zijn 60 podiumplaatsen evenaart hij trouwens zijn aanstaande schoonvader :-)

Nou, hou je taai en een fijne zondag!


2 opmerkingen:

  1. Hoi Mark, vervelend dat je thuis bent maar wel verstandig dat je even afstand neemt. Goed om je dag wat structuur te geven, dan komt er vanzelf weer een dag waarop je echt wel weer zin heb om aan de slag te gaan op school. En nu met deze laatste lockdown mis je niets! Gezellige feestdagen alvast! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Niek, tja ik had geen keus hoor. Ben kennelijk al veel te lang doorgegaan. :-) Ik heb nu op zich al wel zin, maar is nu nog absoluut onverstandig. Haha, ik mis weinig inderdaad. Volgens mij is de school vandaag en morgen nog wel deels open trouwens. Nou ja, we zien het wel. Dank je wel, jij ook fijne feestdagen en tot "blogs"! Groetjes, Mark

    BeantwoordenVerwijderen