zondag 2 januari 2022

Crowdfunding - 1e statusupdate van 2022 / geen einde vriendschap

Weer eens een update over mijn crowdfund activiteiten en daarmee een vervolg op de post van juli. Ik heb de afgelopen 6 maanden in één nieuw project geïnvesteerd.  Hier is deel 9 uit de serie:


Status crowdfunding

Er "lopen" nog 3 projecten lopen via geldvoorelkaar. Van mijn totale investeringsbedrag van €3800 heb ik  €3569,21 terug ontvangen (93,9 %). De projecten betalen helaas verre van regulier uit, zo nu en dan druppelt er wat. Dit 7-jarige avontuur zal hoogstwaarschijnlijk een (klein) verlies geven.

Dan zijn er 5 projecten via lendahand. Het rendement is laag maar het geeft een goed gevoel mensen in armere landen een handje te kunnen helpen. Om die reden blijf ik nieuwe investeringen doen via dit platform. Betalingsachterstanden zijn weggewerkt en 4 projecten zijn in de tussentijd geheel uitbetaald. Ik heb geïnvesteerd in 1 nieuw project. Van de €4700 is €3849,67 ontvangen (81,9%) en als het goed blijft gaan zou ik uitkomen op een klein plusje.

De laatste 3 projecten lopen via Collin crowdfunding. Hier is het redelijk hommeles. Eén project betaalt nog regulier uit de andere 2 niet. Gelukkig waren mijn investeringen hier bescheiden. Van de €800 is €353,59 terug ontvangen (= 45,6 %)


Samenvattend:

Sinds mijn vorige update heb ik €956 ontvangen. Van de 11 lopende projecten zijn er 5 met een betalingsachterstand. De overige 6 projecten lopen volgens schema. Bij de volgende update in juli behoren er 2 projecten volledig afgelost te zijn. 

Momenteel sta ik dus nog €1516,44 in de min en houd de focus op extra aflossen en niet op crowdfunding. Vooralsnog vind ik het prima om het een beetje op de waakvlam te houden. Minimaal 10 projecten in de lucht houden denk ik dan aan. Rijker ben ik er vooralsnog niet van geworden, veel armer gelukkig ook niet haha. Wel ben ik er een beetje wijzer van geworden en vind ik het een leuke bezigheid. 


(geen) einde vriendschap?

In juli schreef ik over een van mijn beste vrienden die tot "Corona Wappie" verworden was. Hierdoor leek onze vriendschap van 25 jaar voorbij te zijn. Na 10 maanden radiostilte hebben we elkaar weer getroffen tijdens 2e kerstdag, op neutraal terrein. Een niet uitgesproken afspraak om het niet over Corona te hebben slaagde en de avond was erg gezellig. Oudejaarsdag deels bij hem thuis vertoefd en ook dat ging eigenlijk prima. 

Een positief einde van 2021 en begin van 2022. :-)

2 opmerkingen:

  1. Ik houd het lekker bij wereldwijde ETF’s! Vind ik dan weer minder risicovol als crowdfunding :)

    BeantwoordenVerwijderen