vrijdag 28 januari 2022

UWV - Wat moet ik er mee?

Nadat er vanaf afgelopen zondag ineens weer rugklachten waren (dat kon er ook nog wel bij) was het een afwisselend weekje (understatement).

Ook werd ik onverwacht gekort op mijn salaris en, voor zover ik het nu begrijp, zou het UWV het verschil tussen de werktijdfactor van december (0,74 fte, ziekmelding) en de huidige (0,48 fte) moeten bijpassen.
Dit heb ik gedestilleerd uit diverse gesprekken en definitief uitsluitsel komt hopelijk snel. Voor ultieme duidelijkheid heb ik een mail naar de bond gestuurd. Mocht er iets niet in haak zijn is de weg naar rechtsbijstand snel gevonden. 

Was wel fijn geweest als iemand me daarover geïnformeerd had maar 't is niet anders. Personeelsfunctionarissen op school zijn niet onpartijdig (want ook in dienst van dezelfde werkgever) maar een aantal keren heb ik het wel goed getroffen. Het personeel werd dan actief geïnformeerd over relevante zaken en er werd met je meegedacht.

Deze keer dus niet zo...

Straks zelf maar es op de UWV website kijken.

En verder gaat het eigenlijk niet slecht, maar lang zitten is er, zeker 's morgens, niet bij. Dus ik ga aan de wandel, fijne dag!

 

1 opmerking:

  1. Ha Mark, t eerste jaar krijg je 100%, in het tweede ziektejaar krijg je 70% over niet gewerkte uren. Zo ver is het bij jou nog lang niet! Goed om er even achteraan te gaan dus. Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen