zaterdag 30 september 2017

Update crowdfunding en Max

Tot mijn verrassing betaalde het genoemde failliete project gisteren weer een termijn uit, mooi zo!

In het rechterstaatje heb ik de status van mijn crowdfunding opgenomen. Vooraf wist ik niet wat te verwachten qua risico's etc. De mogelijke scenario's:

1) Financieel debacle: een meerderheid van de projecten gaat failliet en betaalt niet meer uit. Meer dan de helft van de inleg is weg.
2) Financiële tegenvaller: een aantal projecten gaan failliet en het netto rendement is (licht) negatief.
3) Neutraal: door enkele faillissementen is het rendement klein (ca. 1%)
4) Positief: het beloofde rendement wordt benaderd (6 a 7%)
5) Zeer positief: het beloofde rendement wordt gehaald. (7,3%)

Scenario 5 is het dus niet geworden gelukkig en doordat al meer dan de helft van mijn inleg is teruggestort is het ook niet "ramp"scenario 1. (De totale inleg was trouwens niet zodanig dat het een werkelijke financiële strop zou zijn.)
Het zal nog wel even duren voordat duidelijk is welke kant het definitief op gaat.

Max in Maleisië!


Max deed het prima vandaag en heeft het kwalificatieduel tegen zijn teamgenoot definitief in zijn voordeel beslist (11-4 met nog 5 races te gaan). Dat hij "kwalificatiebeest" Ricciardo zo vaak de baas was tekent zijn talent en groei.

Hopelijk is de pechduivel nu klaar met Max en rijdt hij de resterende 6 grand prix uit en dan liefst in podiumposities.

De Grand Prix start morgen om 9:00 uur Nederlandse tijd. Niet supervroeg opstaan en je hebt ook nog wat aan je zondag :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten