vrijdag 26 oktober 2018

Een hap eruit!

Van het gisteren ontvangen salaris is alweer €900 vertrokken als extra aflossing van de hypotheek. Ik ben tevreden met mijn huidige aflosregime waarbij ik de "duimschroeven" blijf aandraaien. In november hoop ik €906 extra af te lossen en in december (een deel van) de 13e maand. In principe gebruik ik alle extra's voor de hypotheek zoals het vakantiegeld, de bindingstoelage etc.

De maandlast van oktober is €736,44 en die van november zal €730,99 worden: op naar de grens van €700 ! Zoals ik het nu gepland heb hoop ik die rond april 2019 door te gaan.

Per januari worden bepaalde premies anders berekend wat zal neerkomen op een iets hoger netto salaris. Vanaf juni 2019 krijgen we de 2e helft van onze loonsverhoging, dus allemaal plusjes in het vooruitzicht, da's ja mooi!


Promotie?


Veel van mijn eerstegraads collega's zitten overigens in een salarisschaal hoger. Momenteel zijn er helaas weinig perspectieven bij mijn huidige werkgever voor promotie. Dit gegeven heeft ertoe geleid dat ik al een poosje om me heen aan het kijken ben. Ik werk nu iets meer dan 10 jaar voor mijn huidige werkgever en misschien is een decennium ook een prima termijn om te vertrekken. Ik weet dat veel van mijn collega's er niet zo over denken maar ik denk dat het voor iedereen goed zou zijn om na een dergelijke termijn te verkassen.

Er zijn altijd bezwaren te bedenken zoals: gescheiden met kind(eren) / co-ouderschap. Ik zou dan ook in de buurt van mijn ex willen blijven wonen, maar dan is er nog steeds een cirkeltje te tekenen op de kaart van Nederland waar je zou kunnen werken. Wanneer er weinig alternatieven binnen je beroepsgroep op korte afstand zijn wordt het lastiger. Maar als je echt ontevreden zou zijn met je huidige baan is een zij-stap best te overwegen.

Nou ja, ik heb makkelijk praten (hoor ik wel eens). Hoe dan ook: zou ik hier of elders promotie maken dan zou het aflossen astronomisch sneller kunnen, dat zou gaaf zijn! Ik droom er niet alleen van, ik onderneem op gezette tijden de nodige stappen. Op dit moment hangt er ook een lijntje uit.


Extra klus = extra geld


Bijna vergeten: voor een klus op de universiteit ga ik ook nog betaald krijgen. Als het goed is voor eind 2018. Het betreft een (bruto) bedrag van €250,- en reiskostenvergoeding. Niks astronomisch allemaal maar alle beetjes helpen, nietwaar?


Quotes van de dag


Bijna vergeten, 2 quotes die behalve algemeen toepasbaar zijn ook rechtstreeks aansluiten op mijn dagelijkse onderwijspraktijk:

"Leren is dingen ontdekken waarvan je niet eens wist dat je ze niet wist." - D.J. Boorstin

"Streven naar succes zonder hard te werken is trachten te oogsten waar je niet hebt gezaaid." - D. Bly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten