woensdag 26 juli 2023

Laatste aflossing

Gisteren een laatste keer extra afgelost op de hypotheek. Een bescheiden bedragje van €272 waardoor de resterende schuld nu minder dan 39k bedraagt. Wat de komende maanden precies gaan brengen is nog onduidelijk maar vooralsnog geen reguliere inkomsten uit loondienst. Vooralsnog voor de laatste maal extra geïnvesteerd in de hypotheek.


Investeren in mezelf

De komende periode hoop ik het e.e.a. te investeren in mezelf, in welke vorm dan ook. Vanmorgen heb ik een online seminar bijgewoond over hoogbegaafdheid. Eerder schreef ik al eens over dat ik mezelf herkende als HSP-er maar aangezien dat veel overlap heeft met hoogbegaafdheid (HB) en ik laatst een boek besteld had van Adriënne van den Bos werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.

Het heeft er alle schijn van dat ik inderdaad HB ben...oké en nu?

Nou, veel herkenning in hetgeen vanmorgen voorbij kwam en veel wijst erop dat er hier een start van een vernieuwd pad naar de toekomst ligt. Of dit bij het Insight programma is van Adriënne weet ik nog niet. Ik ga hier op korte termijn een knoop over doorhakken. Het is een pittige investering, maar investeren in jezelf is elke euro waard.


Energievoorziening

En nog even een veel droger onderwerp (ik switch nogal snel als HB-er haha): de energieprijzen zijn aardig gedaald en meerjarige contracten met vaste tarieven worden aangeboden. Ik ga zo nog eens kijken of ik ditmaal wel toehap. Het maandbedrag van mijn huidige variabele contract ga ik weer eens naar beneden bijstellen, dat voelt alvast goed :-)

Fijne dag!

2 opmerkingen:

  1. Een tip voordat je vele euros uitgeeft; neem eens kijkje op Mensa. Een stuk goedkoper en transparanter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi en bedankt voor de tip! Ik kende Mensa niet en heb gelijk het "IQ testje" gedaan. Ik ga me er eens verder in verdiepen.

      En eh, ik kan binnen 14 dagen kosteloos opzeggen. Komt sowieso wel goed dus. :-)

      Verwijderen