Max heeft zich van zijn beste kant laten zien door een 5e startpositie (voor zijn teamgenoot Sainz), een goede start en een goede eerste stint. Probleemloos hield hij de regerend wereldkampioen Hamilton achter zich. Zijn team (Torro Rosso) blonk helaas niet uit in strategisch denken en teamgenoot Sainz had iets meer in het teambelang kunnen denken.
Desalniettemin finishten beide auto's in de top-10 en in de punten. Als je met een verknoeide race beide punten scoort doe je het niet slecht zeg ik dan maar, als optimist. Max was er in elk geval zeker NIET blij mee.
Olav Mol was er, zoals gewoonlijk, weer voor om diverse cruciale momenten te missen.
Ik begin daarom vandaag de rubriek "Foffen van Mol" (foffen = blunderen)
Foffen van Olav Mol - deel 1:
fof 1) Mol vergeet te melden dat de race door de extra opwarmronde 1 ronde korter zal duren, 57 i.p.v. 58 ronden (ok deze is misschien niet zo spannend)
fof 2) mist het moment dat Max zijn eerste pitstop maakt
fof 3) Via de boordradio van Hamilton is te horen dat zijn strategie aangepast wordt vanwege het vastzitten achter Verstappen, zou ik even benadrukken als commentator!
fof 4) Als Hamilton uiteindelijk ook stopt is het natuurlijk SUPER belangrijk om te kijken of de aangepaste strategie heeft gewerkt en of Hamilton VOOR of ACHTER Max de baan op komt.
Olav lijkt zich er niet druk over te maken: Hamilton komt ACHTER Max de baan op en verliest zelfs nog een plaats aan Sainz waarmee beide Torro Rosso's dus voor de wereldkampioen rijden!
Olav babbelt vrolijk verder over van alles en nog wat...
Helaas heeft Olav doorgaans meerdere ronden nodig om iets dergelijks te realiseren... Zo ver komt het vandaag niet vanwege de crash van Alonso en Guttierez.
fof 5) De safetycar komt de baan op en Olav roept: "Het wordt natuurlijk chaos in de pits met stops en stops en stops!" Mwoah, aangezien bijna iedereen net zijn eerste stop heeft gehad zal dat wel meevallen.
En inderdaad komt er bijna niemand naar de pits.
Wel een boeiende race verder! Jammer dat de gevestigde orde weer op het podium staat...
Oh en het kwalificatiesysteem dat eerst pas in 2017, toen toch half 2016, toen toch al deels bij de eerste race, toen toch volledig bij de eerste race werd toegepast zal hoogstwaarschijnlijk bij de volgende race niet meer bestaan en gaan we weer kwalificeren zoals afgelopen jaren. Over geloofwaardigheid gesproken...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten