zondag 18 november 2018

Ik ben boos (blij)

Had ik gistermiddag dit blogbericht geschreven dan zou het waarschijnlijk zo geluid hebben:


Ik ben boos 


omdat het kouder wordt
omdat de dagen korter worden
omdat de sfeer op het werk steeds slechter wordt
omdat ik te weinig vorderingen heb gemaakt bij de dames
omdat het niet goed gaat met mijn ex
omdat ze een date gehad heeft
omdat ik daarover boos ben!

Maar het is nu zondagmorgen en


Ik ben blij omdat


ik in een land woon waar we 4 verschillende seizoenen hebben
de kortste dag al over een dikke maand is
ik de leukste baan heb met een aantal fantastische collega's en leuke leerlingen
we afgelopen vrijdagavond en vorige weekend super gezellige avonden gehad hebben waarbij de schroom al een beetje begint af te nemen
ik emotioneel afstand kan nemen van mijn ex

En ik ben nog steeds not-amused dat zij een date gehad heeft: daar ga ik gewoon lekker irrationeel geïrriteerd over zijn.

Goede vrienden als klankbord: onbetaalbaar!


Uitgaan


Vrijdagavond heel gezellig gekletst, onder ander met een meisje die op een gegeven moment gewoon zei dat ze me leuk vond. Telefoonnummer gescoord (ze typte hem zelf in).
Later een appje gestuurd en toen viel me al op dat niet zij maar een man op haar fotootje stond, mmm, misschien d'r vader.....

Volgende morgen: ik geblokkeerd....wtf.
Een gevalletje van verkeerd nummer denk ik.

Is dat A) met opzet ingevoerd? of B) per ongeluk?

Volgens mij heeft ze een typefout gemaakt (haha wishful thinking) en ik ga zo eens wat alternatieve nummers invoeren in mijn telefoon en zien welke afbeelding in whatsapp verschijnt.


Weekenden vrij houden


Heb het correctiewerk redelijk op orde en ga proberen de weekenden wat meer vrij te houden. Bevalt dit weekend vooralsnog goed!
Oh, en geen mails van de "legerleiding" meer lezen op vr/za/zo, dat scheelt ook vaak een portie irritatie.


6 opmerkingen:

  1. Je mag je zoveel irriteren aan je ex als je wilt, maar wat vindt zij eigenlijk van jou date gedrag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee omdat: A) ik dat hasr niet verteld heb, B) haar dat niks aangaat en C) me haar mening daarover geen reet interesseert.

    Duidelijk zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je boos bent omdat zij een date heeft gehad, dan lijkt het er niet echt op dat je emotioneel afstand van haar kan nemen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mark, ik heb er een gewoonte van gemaakt om na 1700 uur en gedurende het hele weekend mijn mail niet te lezen en zeker geen schoolmail te versturen aan collega's in mijn team! Ik wil graag het goede voorbeeld geven en de meeste collega's hebben dat idiote mailgedrag gelukkig afgeleerd. Een enkeling mailt nog dag en nacht... meestal de mensen die de hele dag lopen te roepen dat ze het zo druk hebben! Druk druk druk belangrijk belangrijk belangrijk denken zijn volgens mij. Slechte planning denk ik dan! Fijne week weer! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Niek, leuke reactie! Ja, dat doe ik ook al. (Het betreffende mailtje was om een uur of 16:00 uur). Ook geen werkmail op de de mobiel. Als ik er perse bij wil kan dat wel maar dat zijn 5 handelingen: doe ik dus nooit.

      In mijn volgende blogpost zal ik de betreffende situatie even beschrijven.

      Hou je haaks kerel!

      Verwijderen