dinsdag 5 maart 2024

Belastingaangifte en...


"Soms is het beter om te wachten en een situatie zich te laten ontvouwen, dan te proberen een oplossing te forceren." 


De quotes worden wat beter vind ik en daarom kan ik bij elk bericht er 1 of 2 bijsluiten.

Belastingaangifte


Gisteren de online aangifte gedaan en ondanks dat ik in 2023 slechts 10 van de 12 maanden inkomen had moet ik toch bijbetalen. Het feit dat er 2 maanden WW bij zaten (belastingtechnisch minder gunstig dan loon uit inkomen) en dat de hoeveelheid hypotheekrente dat ik in 2023 betaalde ook relatief weinig was (€1456) en het feit dat ik afgelopen jaar meerdere werkgevers had werkt allemaal niet mee.

Ik moet ca. €2500 bijbetalen, vorig jaar was dat ruim €3400 dus volgens mij klopt het allemaal wel.


Streefgewicht


De afgelopen jaren heb ik altijd rond de 90 kg gewogen. Misschien moet ik zeggen dat ik minimaal 90 kg woog. Eind 2023 was ik al wat bewuster met voeding en drank bezig en mijn "startgewicht" van 9 januari was 89,0 kg. Ik zette in op een streefgewicht van 82,0 kg. Het 10 weken programma begon op 22 januari en toen gaf de weegschaal al 87,0 kg aan.

Afijn, vorige week dinsdag gaf de weegschaal 's morgens precies de gewenste 82,0 kg aan. Hartstikke fijn maar ik ga niet stoppen met afvallen want

a) het gaat zo gemakkelijk / het smaakt naar meer
b) het 10 weken programma is nog niet af haha
c) ik heb me nog nooit zo fit gevoeld en ben benieuwd waar het stopt
d) ik ben benieuwd of ik mijn sixpack nog terug ga zien! (Voor het laatst gesignaleerd ergens in 1992...)

In de calorieën app heb ik mijn streefgewicht maar aangepast naar 78,0 kg maar feitelijk laat ik mijn spiegelbeeld bepalend zijn.


Geen gif meer


In het kader van alleen maar dingen in je spijsvertering stoppen waar je lichaam iets aan heeft, en liefst VEEL aan heeft, ga ik stoppen met alcohol drinken. Voorgoed.

De reden dat ik nog niet zeg: "Ik bén gestopt" is dat ik nog één laatste dronk zal nemen. Vermoedelijk zal die in de gootsteen eindigen en mijn huigje niet passeren. Dit omdat ik het boek van Allen Carr aan het herlezen ben en, net als bij het stoppen met roken, is het de bedoeling dat je tijdens het lezen van de laatste bladzijde nog eenmaal een dronk neemt / peuk aansteekt.

Naast de "Easy way" methode van Carr hebben ook diverse youtubers bijgedragen aan dit besluit. Da's trouwens in dit geval fijn van het youtube algoritme: typ één keer "quitting alcohol" en de content blijft maar komen!

Nou, dit was het even voor nu. Fijne dinsdag!


"Geef niet te snel op. 
Planten die niet meteen water vinden wortelen dieper." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten