zondag 9 september 2018

Leven na scheiding nu echt begonnen

De budgetman vroeg zich onlangs af hoeveel spaarpotjes wij Nederlanders hebben.

Bij mijn bank (Knab) kun je net zoveel rekeningen/potjes aanmaken als je wilt.
In principe vind ik aparte potjes niet nodig en als middelgrote uitgaven al uit kunnen van de lopende rekening, ach, waarom heen en weer schuiven met dat geld?

Ik heb toch een uitzondering gemaakt en wel voor het eigen risico van de zorg. Dit heb ik al een paar jaar op maximaal (€885) staan en vind het wel prettig dat ik dat apart kan zien staan.


Werk aan de winkel!


De afgelopen week was de eerste volledige schoolweek en daar was ik best moe van.
Bij de meeste klassen draait alles nu al prima maar bij een aantal zal ik het roer ook regelmatig moeten geven aan mijn stagiaire. Erg leuk om te begeleiden maar buiten mijn routine dus kost extra energie. Daarnaast nog mijn nieuwe (bij-)baan waar binnenkort de werkzaamheden beginnen. Profielwerkstukken moeten begeleid worden, mentorleerlingen in de gaten gehouden worden, dinsdag ouderavond etc. etc.


Collega's


Een zeer gewaardeerde collega is gestopt en er volgen er t/m 1 november nog drie. Dat vind ik jammer en een gemis maar uiteraard gun ik ze hun pensioen van harte.
Met 2 a 3 collega's zijn er soms wat spanningen maar op een totaal van meer dan 100 is dat wellicht onvermijdbaar.
Een enkele collega lijkt gebuikt te gaan onder...werkdruk of iets anders. Dat doet me wel wat en hoop ze beide op te kunnen beuren omdat ik ze beide zeer waardevolle collega's en fijne mensen zijn.


Overig


Ook speel ik mijn partijtje weer mee bij de muziekvereniging en op persoonlijk vlak staat ook het e.e.a. niet stil. Het gaat me te ver mijn escapades hier bloot te leggen en ik denk ook niet dat veel lezers er op zitten te wachten. Laten we het er op houden dat het leven na mijn ex nu echt begonnen is ;-) Veel energie om te bloggen was er dus niet.

6 opmerkingen:

  1. Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen op jou escapes zit te wachten, vooral ik:-) (ik ben geen F-1 fan, vandaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me aan bij de eerdere sprekers. Escapades! Escapades!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe maar eens een paar escapades inderdaad :)
    Fijn dat je de draad weer op gepakt hebt in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je je leven weer op de rit hebt. En ja, we willen op de hoogte blijven. haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, volgens mij heb ik hier 5 van mijn trouwste lezers bijéén!

    Wederom dank voor de positieve sentimenten en eh...laat ik zeggen dat er nu een scharrel in mijn leven is. En zoals het een scharrel betaamt, van het oppervlakkige soort, hebben we beide vastgesteld.

    Ik weet niet of de uitdrukking "plak en pleer oavend" ook buiten Oost-Nederland bekend is? Dat is, hoe dan ook, vanavond.
    (En wellicht nog meer dinsdagen die volgen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen