zondag 9 december 2018

Marktplaats, Kerst en een nieuw raadsel!

Marktplaats


De logeerkamer was al enige tijd omgedoopt tot "Marktplaats kamer" en ik had vorig weekend tijd vrijgemaakt om het e.e.a. er op te zetten. Weinig dure items, afgezien van een gitaar die ook niet zo duur verkocht kan worden, kwam ik achter.

Een drietal pakketjes ligt nu te wachten om morgen verzonden te worden. Geen van 3 verkopers wilde gebruik maken van de mogelijk tot "gelijk oversteken". Er komen wat kosten bij maar die overstijgen de €1,00 niet. Communicatie met sommige kopers is lichtelijk frustrerend omdat ik A) niet meteen het eerste bod accepteer omdat er een hoger bod kan komen en ik doordeweeks niet onmiddellijk tijd heb om een koop af te ronden. B) Kopers die geen gebruik maken van de gelijk oversteken optie vaak WEL op de hoogte gehouden willen worden of het pakket al verpakt, verstuurd is etc. en C) ik wel even wacht tot het geld op mijn rekening staat.


Kerst


Ik ben compleet NIET in de kerstsfeer! Nog los van het feit of dat een probleem is of niet de redenen waarom maar eens op een rijtje in de volgorde dat ze me te binnen schieten:

  • Het weer is niet echt winters.
  • De werkdruk is erg hoog en de sfeer op het werk wisselend.
  • Ik heb geen uitgebreide kerstversieringen in huis.
  • Herinneringen aan vorig jaar met ex en schoonfamilie.
  • Diverse andere lopende zaken waardoor mijn hoofd nogal "vol"is.


Ik ben zeker niet de enige die niet uitkijkt naar de kerstdagen en collega blogger Anja schreef er een mooi uitgebreid stuk over waar ik veel aan gehad heb, dankjewel!

Op mijn werk is geen centrale kerstborrel. Wel mogen we op dinsdagmiddag de 18e vanaf 17:00 uur komen opdraven in een lokale bloembinderij zelf een bloemstukje gaan samenstellen. Dit is ons "symbolische kerstpakket" voor dit jaar. Als je er niet bent krijg je niks.

Welke kerst attentie het ook mag zijn (groot of klein), volgens mij is die bedoeld als waardering voor je werknemers. Dus NIET een studiemiddag bloembinden met verplichte aanwezigheid.
Deeltijders, ouders met kinderen etc. die het niet voor elkaar krijgen om er te zijn krijgen dus niks. Ik zal er zeker niet zijn en ik hoop dat er meer zo over denken.


Kerstborrel


Met een paar collega's borrelen we minimaal 2x per jaar: Vrijdag's voor de kerstvakantie en vrijdag's  voor de zomervakantie. Dat komt meestal neer op een enorme hoeveelheid gezelligheid en drank, een beetje eten en als ik topfit ben: tot in de kleine uurtjes doorgaan. Aangezien we al rond het middaguur beginnen niet geschikt voor de ongetrainde collega. :-)

Voor die tijd is er nog een weekendje weg met broer en ouders. Dat wordt ook vast wel weer gezellig. Eerste kerstdag vermoedelijk ook gezamenlijk lekker eten.

Voor tweede kerstdag en oudejaarsavond worden al wat activiteiten gepland en daartussen doen we weer mee aan de jaarlijkse oliebollenquiz. Wellicht nog een of twee afspraakjes met dame(s) van online daten.

Het nieuwe jaar beginnen we met een dagje in Newcastle, op en neer met de nachtboot. Hey, ik vrolijk er van op nu ik zie welke leuke activiteiten er allemaal nog aan zitten te komen. En dat in
de periode waarin we allemaal moe zijn, (te) veel geld uitgeven, weinig zonlicht krijgen, net zoveel moeten werken maar in minder uren, bedenken dat we wéér een aantal doelen niet hebben gehaald en onregelmatig en ongezond eten. Het is ook precies het moment waarop we misschien wel het meest de mensen missen, die niet meer bij ons zijn.


Op de lip zitten


Zonder schoonfamilie met bijbehorende verplichte bezoekjes en alleen mijn eigen familie om tijd mee te delen heb ik niet het gevoel dat we bij elkaar op de lip zitten. Sowieso doen we altijd wel een activiteit, buiten wandelen of een bordspel of iets dergelijks.

Van ooms en tantes of andere familieleden hebben we geen last omdat die niet in buurt wonen en doorgaans ook niet langskomen met de feestdagen. Mijn broer is ook single en beide zijn we nog zonder kinderen dus slechts met zijn vieren. Ik verwacht dus geen escalaties bij het kerstdiner. :-)


Nieuw raadsel


Een paar jaar geleden kreeg ik een mailtje van een moeder van een leerling met het verzoek om haar terug te bellen. Het vermelde 06-nummer bestond echter uit 9 cijfers.

Zou ik toch gepoogd hebben om mevrouw telefonisch te bereiken, hoeveel verschillende combinaties zouden er dan zijn?


Nou, nu toch maar even het kunststofkerstboompje van zolder halen...

4 opmerkingen:

  1. Lekker joh, niet teveel mensen om je heen! Wat een idioot plan van jouw school om op dinsdag na vijven iets te doen ivm kerst! Lijkt me niet echt leuk en al helemaal niet ná schooltijd! Wij hebben met de studenten op donderdagmiddag per klas iets: uit eten, bowlen, film kijken, dat soort dingen. En dan vrijdagochtend met het personeel een ontbijt, dan t kerstpakket in ontvangst nemen en dan pleite! �� Succes met de laatste loodjes, nog twee weken! Groet Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja precies, kleine groepjes tegelijk!
    Precies, ik hoop dat ook dat er niemand komt en ze zich eens achter de oren gaan krabben. (IJdele hoop vrees ik.)
    Kijk, dat klinkt wel leuk! Op vrijdagochtend zit ik al vroeg in de bios met mijn mentorleerlingen. Twee filmhuisfilms kijken, jaarlijkse traditie. En daarna dus lekker borrelen en zo. (Eerst pannenkoeken bakken....BODEM LEGGEN!)

    Jij ook kerel! Komt vast goed.
    groetjes,
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gelukkig doen jullie wel iets leuks met je mentorklas! En die borrel klinkt ook heel goed! Aftellen geblazen vanaf vandaag wat mij betreft.... de groeten! Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rare gewoonte, dat van die kerststukjes. Alsof je daarop zit te wachten.
    Lief, je vermelding! Vond het nog best een lastig stukje om te schrijven over die "verplichtingen". Ik vond kerst als single ook niet zo tof, maar ben maar lekker gaan koken. En gaan schaatsen. Was toch nog best leuk!

    BeantwoordenVerwijderen