zondag 23 december 2018

(Niet) alleen tijdens kerst en oud&nieuw

Zo, de vakantie is begonnen.
De laatste weken was het nog erg druk op het werk en ook daarbuiten gebeurde allerlei (leuks).


Daten


Afgelopen woensdag had ik een afspraakje thuis met een erg leuke vrouw. Vandaag zie ik haar weer en als het doorgaat tussen kerst en oud & nieuw waarschijnlijk ook nog een keer. Wel een redelijke afstand tussen ons (1h40 met de auto) maar we zien wel hoe het loopt. Vooralsnog is het voor ons allebei erg leuk. Mocht blijken dat we toch niet hetzelfde willen dan kunnen we er op elk momente mee stoppen.


Kerstborrel


Eergisteren de jaarlijkse kerstborrel, georganiseerd door collega's (dus niet directie). Na het eten van pannenkoeken bij een collega thuis volgde een half etmaal van gezelligheid en bier. Tussen half drie  en half drie waren we met een supergezellige (slinkende) groep waarmee we het eerste stuk van het schooljaar uitstekend hebben afgesloten.


Kater


Dat ik geen 21 meer ben (of 30) bleek gisteren toen ik wakker werd: een hardnekkige hoofdpijn die pas aan het eind van de middag echt weg was. Een verjaardag gisteravond maar even alcoholvrij gedaan. Daardoor niet minder gezellig trouwens.


Daten


Tot mijn vreugde/verrassing is één van mijn vrienden ook al wat verder met daten dan ik had verwacht. Ik merkte ook meteen dat er een soort tweedeling gaat ontstaan:
team A (Carpe Diem): 3 mannen die besloten hebben om actie te ondernemen en
team B (Comfortzone) 3 mannen die het niet kunnen volgen en/of bezwaren gaan opwerpen.
Voorbeeld: Team A benoemt alcohol als belemmering om effectief sociale interacties aan te kunnen gaan.
Team B: Niet drinken is toch niet leuk?
Team A: niet persé NIET drinken, maar in elk geval MINDER.
Team B: "alleen maar" aanspreken en contact zoeken met vrouwen levert geen leuke avond op... Geïnsinueerd dat het wanhopig overkomt zelfs.
Team A: Avonden dat het alleen maar om DRANK ging, daar hebben we er al honderden van gehad.
Team B: .....

In bredere zin concludeer ik dat sommigen van ons zich blijven ontwikkelen en dat sommigen stil blijven staan, of in elk geval zich in een ander tempo ontwikkelen.


Denken in overvloed


Wanneer voor vrouwen duidelijk is dat je belangstelling hebt maar dan compleet ZONDER behoeftig over te komen, dan is alles mogelijk. (Ik bedoel hier ook echt ALLES.) De uitdrukking "geen handvol maar een land vol" klinkt misschien grappig maar berust op waarheid.

Ik zie mezelf als een beginner met potentie en wil, zoals eerder gezegd, de allerbeste versie van mezelf worden. De wereld is mijn verjaardagsfeestje en iedereen is uitgenodigd! De komende tijd ga ik niet op zoek naar een vaste relatie. Die focus verschuift wel een keer weer die kant op denk ik maar de komende 6 tot 12 maanden nog niet.


Werk


Er is een deeltijdvacature bij mijn oude werkgever waar een paar van mijn beste vrienden werken. Op fietsafstand., mmm..... Misschien toch maar even gaan praten daar. De extra inkomsten zijn altijd leuk natuurlijk maar daarmee zou ik mijn vrije woensdag opgeven. Mijn wtf zou dan uitkomen boven de 115%, wil ik dat wel?

Er vanuit gegaan dat ze daar mijn huidige salarisschaal willen overnemen (anders begin ik er sowieso niet aan) even de voors en tegens op een rijtje:

Voor:
1) extra inkomsten
2) tijdelijke klus (feb t/m juli)
3) gezellige collega's
4) bekende werkplek
5) weinig extra werk: alleen onderbouwuren
6) extra afwisseling
7) op fietsafstand

Tegen:
1) extra werkdruk
2) geen vrije woensdag meer
3) alle lessen op 1 dag per klas (is mee te werken, niet ideaal)

Oké duidelijk, meer voors dan tegens. Ik ga schrijven/praten.

Dat was het voor nu, fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten