donderdag 25 januari 2018

HELE diepe zucht - salarisperikelen

Zojuist het loonstrookje van januari voorbij zien komen en, mijn deeltijdverlof is er niet op verwerkt wat betekent dat ik deze maand teveel ontvang...
Nu heb ik er geen bezwaar tegen om meer salaris te krijgen maar dit heeft als nadeel dat:

1) Ik volgende maand het verschil natuurlijk weer terug mag betalen en
2) Ik nu niet weet wat er er vanaf deze maand netto binnen hoort te komen.

Als je midden in een echtscheiding zit is dit....niet erg handig.

Ik vind het bijzonder frustrerend dat er keer op keer fouten gemaakt worden in mijn salarisadministratie. De personeelsfunctionaris heeft al gereageerd op mijn mailtje (met excuses) en ze begrijpt ook niet waar de fout vandaan komt omdat ze het goed heeft doorgegeven. Nou ja, komt vast ook wel weer goed. Alleen dus even rekening houden met dat er in maart significant minder geld zal binnenkomen...

Een klein voordeeltje is dat ik inderdaad kan zien dat de beloofde (netto) salarisgroei er daadwerkelijk is. Met een voltijdbaan in mijn schaal gaat iemand er maandelijks bijna €6 op vooruit.


2 opmerkingen:

  1. In deze situatie is dat inderdaad extra vervelend. Bij mij ging het ook fout. Minder gaan werken en een hoger salaris. Maar dat klopte ook niet.
    Ik had extra vrije dagen gekocht en die waren niet verwerkt.. Eigenlijk is het bij ons een traditie met de jaarwisseling dat het mis gaat..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg vervelend, vooral de energie die je erin moet stoppen omdat anderen hun werk niet goed doen.

      Verwijderen