donderdag 27 oktober 2016

Back on topic

Omdat het schrijven van de auto-berichten nogal veel tijd vergt (en ze wat minder goed worden bekeken dan andere berichten) zal ik wat meer on-topic blijven.
Qua auto(sport) zal ik wel bij tijd en wijle voor Max Verstappen een uitzondering blijven maken.

Extra aflossen en sparen


De laatste maanden van 2016 zijn we alleen maar aan het sparen en niet extra aan het aflossen, alhoewel, we laten €100 per maand overschrijven. Toch een fijn idee dat het extra aflossen niet helemaal stil staat.

De tuin is bijna gedaan en de factuur denk ik van de lopende rekeningen te kunnen betalen. Belangrijkste doel is eerst een solide buffer op te bouwen. Uit de buffer kan dan in ieder geval de bruiloft betaald worden. Ik kan nog niet helemaal inschatten wanneer we meer kunnen gaan aflossen dan de genoemde €100 per maand. Misschien vanaf april 2017?

Nooit meer rood staan


Vanaf nu heb ik geen limiet meer op mijn eigen rekening. Op de gezamenlijke rekening ook niet.
De komende maand nog even wat reserves houden omdat we in transitie zijn qua afschrijvingen van vaste lasten, verzekeringen etc, Het is goed de komende tijd de saldi regelmatig in de gaten te houden.


2 opmerkingen:

  1. Bedenk dat bloglezers overwegend vrouwen zijn. Mijn doe het zelf artikelen worden ook aanzienlijk minder gelezen. Maar bedenk ook: vlogen doe je voor je eigen plezier, dus schrijf vooral wat op je hart ligt:-)

    BeantwoordenVerwijderen