vrijdag 28 oktober 2016

Mijn auto's - 4 - Daihatsu Charade

Ik houd niet van onafgemaakte dingen dus ik ga nog even door:

mei 2005 – november 2005, bouwjaar 1991 (14 jr. oud)

Rode Daihatsu Charade 1.6 16V


Omdat de zuinigheid van de Swift wat achteruit ging (een verbruik van rond de 1:20 zakte naar 1:16) en de nodige kleine schades (paaltjes etc.) besloot ik hem weg te doen. Dat was een verkeerde keus en had ik beter niet kunnen doen.

De Daihatsu had wel een aardig vermogen maar een hele korte eerste versnelling en dat rijd niet prettig. De garagehouder gaf nog €350,- inruil en zette op mijn aangeven de all-weather banden van de Swift naar de Daihatsu over. Hierbij hadden ze bij de voorbanden links en rechts verwisseld! Bij asymmetrisch profiel natuurlijk best gevaarlijk en toen ik dit even terugkoppelde keken ze me aan of ik gek was. Daar hadden ze nooit van gehoord,

Een half jaartje probleemvrij gereden (met de kachel aan, anders werd de motor te heet...) en ik besloot om de auto om op 25 november weer in te ruilen. Niet kunnen verkopen via marktplaats en dezelfde garagehouder gaf hetzelfde bod, uit mijn hoofd €650,-.

De op een na laatste dag (24 november) sneeuwde het hevig in delen van Nederland. Via binnendoor weggetjes heb ik op die vrijdag me prima kunnen verplaatsen dank zij de all-weather banden van Goodyear.



Ik kon zo gauw geen foto vinden dus maar eentje van internet geplukt.

Van eind november 2005 tot april 2007 was ik autoloos. Deels om te sparen voor de reis down under in 2006 en ook omdat woon-werk verkeer ca. 8 km bedroeg: een prima fietsafstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten