zaterdag 29 oktober 2016

4 keer nieuws!

Na even struinen op internet kwam ik een boel financieel nieuws tegen. Ik heb nog meer te doen vandaag dus maar even kort en puntsgewijs:

1) Steeds vaker is de rente op NHG hypotheken niet meer de laagste. Dat had ik zelf een tijdje geleden al opgemerkt weet de trouwe lezer. Hier het gevonden nieuwsbericht.

2) Er is een nieuwe hypotheken website in de lucht, van de Nederlandse Vereniging van Banken. Mijn eerste indruk is: pffff, wat een idioten! De bank formuleert extra aflossen compleet vanuit hun eigen gezichtspunt. Wat mij betreft ten hoogste vermakelijk om te lezen maar zeker niet om advies uit te winnen.

3) De NHG grens daalde de afgelopen jaren elk jaar maar blijft vanaf 2017 constant, zoveel wist ik ook al, maar nu lees ik dat de werkelijke NGH grens iets gestegen is.

4) Hieperdepiek: Sinterklaas is er vroeg bij dit jaar! Waar normaal gesproken pas rond 1 december de rente van studieleningen door DUO bekend gemaakt wordt vind ik nu al 2 bronnen waar hij al genoemd wordt.
De rente voor studerenden of degene met een studieschuld waarvan de 5-jaars rentevast periode afloopt krijgen een....RENTELOZE LENING!
Jep, niet 0,01% zoals afgelopen jaar maar echt Nul komma nul procent. Bron 1 en bron 2. 

Fijn weekend allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad! Misschien dat met een bliksemstart Max voor de mercedessen kan komen. Max zal (veel) eerder moeten stoppen. Als hij zorgt dat hij ervoor zit waardoor de mercedessen niet uitlopen kan hij na zijn 1e stop op nieuwe medium banden iets sneller zijn (als de weg vrij is). Dan nog een 2e stop om naar de gele soft banden te gaan. Kansen op het podium zijn er zeker, maar misschien meer...

    BeantwoordenVerwijderen