zondag 12 augustus 2018

Als ik mijn huis ga verkopen...

neem ik dan een makelaar in de arm?

Ik vermoed dat de overgrote meerderheid hierop met "JA" zal antwoorden. Sowieso is het handig wanneer er ook een nieuwe woning aangekocht moet worden zodat de afstemming en timing soepel kan verlopen.

Maar los van de afstemming: mijn huidige woning heb ik gekocht zonder makelaar. Ik weet dus best hoe ik een woning moet KOPEN.
Voor het VERKOPEN van een woning zonder makelaar is er nu ZELFVERKOPEN.NL. Voor circa €1.100 zou het allemaal rond moeten komen. Enige stressbestendigheid lijkt wel een vereiste als je zelf alle ballen in de lucht moet houden op twee fronten.

Wellicht is er iemand onder jullie die zijn/haar woning gaat verkopen of heeft verkocht en hier ervaring mee heeft? Zo ja, dan ben ik benieuwd!

Voor mij voorlopig niet van toepassing want:
A) Ik woon hier prima en
B) Bij verhuizen overweeg ik de huidige woning te verhuren.


Rentestanden


En tenslotte nog even een mooie grafiek van de ontwikkeling van de hypotheekrente van de afgelopen 30 jaar. Bij de hypotheker noemen ze het verloop "grillig".
Ik zou het de kwalificatie "dalende trend" geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten