donderdag 23 augustus 2018

De beste versie van jezelf

De beste versie van jezelf worden...wat dat inhoudt verschilt per persoon denk ik.

Dat is wat ik nastreef, en wat zouden de gevolgen kunnen zijn?
Ik laat even mijn fantasie de vrije loop:

  • Je wordt rustiger (want je (ver)oordeelt bijvoorbeeld niet meer)
  • Je wordt doelgerichter (je verspilt geen tijd aan zaken die er niet toe doen)

Geef me de moed te accepteren wat niet in mijn vermogen ligt, de kracht om alles te doen wat in mijn vermogen ligt en de wijsheid tussen die twee onderscheid te maken. - Epictetus

  • Je wordt vrolijker (want je hebt het overzicht, doorziet handelingen van anderen, je laat je daarom niet meenemen in een negatieve spiraal)
  • Je wordt gezonder (want minder stress etc.)
  • Kansen nemen toe, zowel op de werkvloer als in je persoonlijke leven. en de belangrijkste
  • Je wordt gelukkiger.

Deze gevolgen hebben overlap en versterken elkaar. Noem me naïef of idealistisch :-)

Als iedereen dat eens zou nastreven, of 2/3e deel van de mensheid, of de helft...wauw.


Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie. - Boeddha

Als je eenmaal zelf bevrijd bent, bevrijd dan ook anderen. Als je eenmaal op de andere oever bent aangekomen, help dan ook anderen die te bereiken. - Boeddha

Voor wie het nodig heeft, bij deze ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten