zondag 26 augustus 2018

Huizenprijzen stijgen door het dak!

Even weer on-topic:

Zoals o.a. in deze bron te lezen blijven de huizenprijzen maar stijgen. In het laatste halfjaar zelfs een (gemiddelde) stijging van 10%. In de randstad is het helemaal bar en boos, starters krijgen het steeds moeilijker om een huis te kopen, het huizentekort neemt toe want de nieuwbouw is nog steeds onvoldoende etc etc.

Zo, dat hebben we weer gehad. Terug naar persoonlijke ontwikkeling en daten!

Gisteravond


Enigszins onverwacht blijkt één van mijn beste (en vrijgezelle) vrienden toch ook wel open te staan voor daten en een ommezwaai in zijn leven. Hij bleek bijvoorbeeld ook op Paiq al aan het chatten te zijn.

Gisteravond naar een zomerfeest geweest (tentfeest voor degene die niet uit deze regio komen ;-) ) en van tevoren als doel gesteld: 1) oogcontact maken en 2) minimaal 3 dames aanspreken.

Dames dienen van dezelfde leeftijd te zijn en liefst meer dan alleen "hoi" zeggen. Voor beide: doel bereikt. Niet mijlenver buiten de comfortzone maar wel iets dus die is weer wat groter geworden. Volgende keer weer een stapje verder. Ondertussen on-line bezig blijven en via een vriendin kwam ik er gisteren toevallig achter dat een van haar vriendinnen (die ik al jaren bewonder) vrijgezellig blijkt te zijn... Over een paar weken is het kermis: ik ga haar aanspreken. :-)


Muzikaliteit - routine


Het doel is nooit meer terug te gaan naar de 1.0 staat. Dus elke keer actief je comfortzone te blijven vergroten. Ik vergelijk het met het luisteren naar muziek. Behalve het genieten van de sfeer die een nummer brengt en de individuele partijen van de muzikanten wil/moet ik het ook snappen.
Naar de tekst luister ik zelden en meezingen doorgaans fonetisch (tot grote ergernis van mijn ex hihi!).

Toen ik voor het eerst het album "Images and Words" van Dream Theater luisterde raakte ik van bepaalde passages in de war omdat ik ze niet kan volgen. Later begon ik het te snappen en, al zou ik willen, ik kan niet meer terug naar de situatie dat ik het NIET meer hoor en snap.

Ik...kan nu dus ook ONMOGELIJK zeggen welk(e) nummer(s) van dit album mij zo in verwarring brachten! Misschien was het deze:


Veel luisterplezier!

En dan begint morgen de grootste vrije-tijd-opslokker weer: WERK!

3 opmerkingen:

  1. Lees je blog al eigenlijk vanaf het begin en dus ook het stukje ellende van je meegemaakt hier.

    Kan de verandering in je blog wel waarderen, niet alleen over huizen en geld maar ook iets wat dagelijks voorkomt.

    Ben zelf nu enige tijd vrijgezel na bijna 9 jaar te hebben samengewoond.
    En ondanks alle ellende voor elkaar gekregen om eind vorig jaar, alleen, een huisje te kopen. Ondanks dat ik open sta voor een nieuwe relatie is mijn huisje wel iets wat me wellicht misschien ook wel weer tegenhoud om echt op datingsites te gaan zitten.
    Ik heb dit (alleen) voor elkaar gekregen, en m'n gevoel zegt dat ik dat niet weer wil achterlaten. Maar van binnen weet ik ook wel dat als de juiste op mijn pad komt dat het allemaal gewoon loopt zoals het hoort te gaan lopen!

    Als ik bovenstaande zo lees krijg ik aan de ene kant de kriebels, want als een man zo op me af zou stappen, met doelen in zijn gedachte zou dat normaliter voor mij wel een afknapper zijn.

    Maarr... ik denk dat je je eigen skills onderschat en het dus in real life zo vast totaal niet overkomt op een dame. (En dat is dus een positief iets!)

    Al met al, ga vooral zo door, vermaak me nu in positieve zin nog meer met je blog dan voorheen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Victoria (mooie naam trouwens),
      dank voor je positieve reactie en erg leuk dat het je wat vermaak brengt. :-)

      Mooi dat je de zaakjes ook op orde hebt, net zoals ik.
      Maar, wat zeg je nu? Van het ontmoeten van een leuke kerel naar je huis moeten opgeven? Dat laatste hoeft natuurlijk helemaal nooit als jij dat niet wil en sowieso zijn er een boel tussenstappen tussen ontmoeten en een relatie. (Zou ook LAT kunnen zijn: ieder zijn eigen huis.)

      Vanaf "Als ik bovenstaande" raak ik het even kwijt en begrijp even niet wat je bedoelt. Misschien nog even een toelichting?

      groetjes,
      Mark

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen