zaterdag 17 maart 2018

Belastingaangifte

Ook vrouwlief heeft de akte van berusting opgestuurd en nu is dus alleen nog wachten tot het ingeschreven staat in de gemeentelijke basis administratie (GBA).

Dan zijn we officieel gescheiden. Is dan alles afgerond? Zo goed als:

  1. We moeten beiden nog contact hebben met onze pensioenuitvoerders. 
  2. De belastingaangifte over 2018 moeten we nog even samen doen

Voor wat betreft punt 1 citeer ik even "onze advocaat" (jaja):

"Tot slot wil ik u er aan herinneren dat u na de inschrijving van de echtscheiding de pensioenuitvoerders op de hoogte stelt van uw scheidingsafspraken. U zult hen binnen twee jaren moeten vragen om de afspraken over de pensioenverdeling te verwerken in hun administratie. Als u dat niet doet heeft u na uw pensioendatum geen rechtstreekse aanspraak op de pensioenuitvoerder van uw partner."

Hmm, nu ik het zo nog eens lees zie ik dat als we niks doen het ook goed is. We doen namelijk geen aanspraak op elkaars pensioen. Ik waag er even een mailtje aan.

De belastingaangifte over 2017 hebben we net gedaan en opgestuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten