zaterdag 31 maart 2018

Scheiding - toegift

Zojuist 2 maal post ontvangen van 2 pensioenfondsen. Dat het er 2 verschillende waren was op zijn zachtst gezegd onverwacht.

Verwacht


De verwachte post (van de ABP) bevat dusdanig cryptische inhoud dat een telefoontje soelaas moet bieden. Voor zover ik had begrepen hoeven we verder niks te doen aangezien we geen aanspraak op elkaars pensioenen maken. Dat lijkt er dus zo in te staan, en als je verder leest wordt het weer tegengesproken. Volgende week maar eens bellen, gelukkig hebben we 2 jaar de tijd.

Overigens, de aanleiding van de brief is de scheiding. Dat dan in de adressering toch mijn trouwnaam staat vind ik op zijn zachtst gezegd nogal slordig.

Onverwacht


De onverwachte post was van pensioenfonds voor Horeca & Catering. Ik dacht: WAT?

Nou, hou je vast:


Woohoo! Bruto een dikke euro per jaar! De reden voor dit riante pensioen: in oktober 2001 (toen hadden we nog guldens...) heb ik met een bandje opgetreden waarbij de uitbater uiterst formeel te werk ging en we dus voor een paar uurtjes muziek maken pensioen opbouwden.

Ik zie ook dat ik het kan afkopen en dat me dat €7,85 gaat opleveren. Laten we dat maar eens gaan doen dan. Waar een scheiding al niet goed voor is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten