zondag 11 maart 2018

Bye bye ING, hallo Knab!

Zo, ik ben bezig aan het overstappen van ING naar Knab (of is het knaB?).

Knab voorziet in een rekentool waarmee je kunt berekenen of en hoeveel euro's je bespaart.
Iemand zoals ik, die nooit rood staat en een relatief laag saldo op betaal- en spaarrekening heeft staan, zou duurder uit zijn! Als ik echter mijn huidige creditcard opzeg en een gratis creditcard via Knab neem dan ben ik alsnog goedkoper uit. Knab doet zichzelf hier dus tekort door dit niet mee te nemen.

Hoe dan ook: zelfs al zou ik quitte spelen of er iets op toeleggen dan stap ik nog steeds over, uit principe.

Hoe duurzaam is jouw bank?


Via deze link is te zien waarin acht verschillende banken investeren. Een handige website om te bekijken hoe de diverse banken zich onderling laten vergelijken. Helaas worden veel banken, waaronder Knab, niet vermeld dus heb ik even de Triodos bank als vergelijking met de ING bank genomen. Duidelijk is dat de ING bank op vrijwel alle punten onvoldoendes scoort en dat andere banken het een stuk beter doen. Dat ik trouwens niet de enige ben die juist nu de eerlijke bankwijzer raadpleegt werd gesignaleerd door de media. :-)

 
Het bovenstaande diagram is, als ik het allemaal goed zie, gebaseerd een praktijkonderzoek waarvan je hier een pdf met de resultaten kunt downloaden.

Ook qua duurzaamheid/klimaat kan het dus ook allemaal een stuk beter, zeker bij de grootbanken.

Als je alleen wilt kijken naar de kosten en de kwaliteit van bancaire producten dan moet je HIER kijken.



En tenslotte nog even een filmpje over de 3 miljoen en wat Nederland er van vindt.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten